Monday, March 7, 2011

~MPG penuh makna~

Assalamualaikum.

Hari Sabtu yang lalu (5 Mac 2011) merupakan hari (lebih kepada malam) yang bermakna. Malam Pra Graduan (MPG) untuk meraikan kami, pelajar tahun akhir telah diadakan di SACC Convec, Shah Alam.

A bit different than tahun2 lepas sebab dulu kami meraikan senior. Sekarang kami pula yang diraikan. Bertemakan 'Cosplay and freestyle' (sibbik ada freestyle kt hujung tu), nampak meriah dari segi costume dan pakaian kawan2 sekalian. Saya pakai simple2 je, takde costume pun.

Rasanya highlight of the night is Shahir menang Prince of The Night. Dia pakai costume Mad Hater, siap make up lagi. Memang serupa la. Tahniah Shahir. Selain tu, video lakonan daripada kami pelajar tahun akhir pun torbaekkk!!. Video ni pun atas arahan Shahir jugak. Funny, penuh makna untuk disampaikan, bukan lakonan merepek yang orang tak paham dan syok sendiri, ok. Tahniah kepada Shahir dan team lakonan. Korang memang da bomb la. Hehe :)

Ohye, certain points need to be highlighted:

1) Vibe/suasana takde langsung malam tu.
2) Tak ramai pun orang datang (atas konsep tiada paksaan. Good concept but takde benda/persembahan untuk gantikan kekosongan dewan yang menyumbang kepada point 1)
3)  Dewan langsung tak berhias untuk dikenakan dengan tema. Lagi menyumbang kepada point 1. Kecewa kat situ sebab macam tak amik kira faktor environment.
4) Spec/kemudahan teknikal dewan yang kurang, membawa kurangnya penghayatan/impak setiap persembahan, especially persembahan lecturer.
5) Gambar2 dalam buku yearbook tak clear dan 'pecah' sedangkan gambar yang diberi dalam format size pixel yang besar. Sangat tak logik dan tak profesional, seperti melepas batuk di tangga, takkan la takde sape2 jadik editor.
* Diharap faktor2 di atas dapat diambil iktibar untuk pemilihan tempat, persediaan/hiasan dewan, kemudahan teknikal, jemputan, dan penghasilan yearbook untuk junior2 akan datang.

Good points:
1) Susunan program lancar
2) Pendaftaran lancar
3) Berusaha memberikan yang terbaik mengadakan dinner untuk meraikan kami
* Terima kasih kepada junior part4. Harap boleh la guna point2 di atas untuk post mortem. 

Masa nyanyi lagu memori tercipta tu, agak sebak jugak la sampai menitik air mata. Lantak orang nak cakap ape. Sebak sangat. Memang banyak memori tercipta dengan kawan2 last 5 years (termasuk pre degree). Semua memori yang tersingkap masa nyanyi tu. Jujurnya, memori2 yang paling memberi impak ialah memori atau kenangan dengan kawan baik saya tu. Bukan saya bermaksud memori dengan kawan2 lain tak memberi impak, tapi dia special sikit. Walaupun tak banyak gambar dengan dia, tapi amat bermakna buat saya. 

Walaupun saya kadang2 marah dan sedih sebab dia, tapi saya selalu gembira dan tersenyum sebab dia.
Terima kasih, Jannah :)
Selain tu, terima kasih jugak buat kawan2 semua kerana segala memori tercipta bersama kalian. Terima kasih Batch 6 (2007-2011) PH210 :) 

Thats all for the update for now.
Sekian, wasalam.




No comments:

Post a Comment