Sunday, March 13, 2011

Gambar Lembaga SPA BRAIN

Assalamualaikum.

Post baru2 ni agak membosankan, betul x? Ok. Sekarang saya cuba nak jadik cheeky balik (bukan pipi chubby yeee.. so jangan komen pape yang sewaktu dengannya..SENSITIP!!! haha)

Kita start dengan update2 yang relevan dan harap tak membosankan anda, dear readers. Kalo bosan dan tak bosan tu, memang hak anda. Tapi semoga anda paham le kalo saya nak taip benda kelakar tu, so tak perlu la saya berkata 'Haha (gelak sorang2).U don't get my joke?', ok? Anda tahu sape saya maksudkan, tapi diam2 ye. LECTURERS ARE READING YOUR BLOGS!! BEWARE!! (Tak sabar nak abes so boleh bebas sikit nak taip..hehehe)

Sepanjang hari Selasa dan Rabu, nothing much sebab kene memerap dalam umah sewa kat Puncak Alam tu untuk menghadapi test hari Khamis dengan study notes2 yang ada. Dugaan paling besar, bukan dugaan luaran ye, tapi notes. Bukan notes takde atau hilang, tapi ada 2 notes PALING SENGAL UNTUK DIBACA. Bukan tulisan atau fotostat tak clear, tapi memang isi notes tu tak relevan dan lecturer yang mengajar pun, sigh, tidak mengajar secara relevan dan tak berkarisma (talk about student tak reti present dan yada3, tapi adakah adil anda nilaikan kami jika dikalangan anda begitu juga? Kami tak kisah jika yang nilaikan adalah lecturer yang kami tahu hebat dan berkarisma, tapi sekiranya dia ni yang nilaikan kami, memang mencari peluang untuk dia ditembak baekk punyer kalau dia nak nilaikan presentation kami)


 Sebelum makin panas dan mencari masalah dengan statement di atas, kita cerita hari Khamis je la, boleh? Test pagi pukul 8.30am di DK10. Memang kami 1 rumah semangat nak datang awal. Nak tau sebab ape? Ceteka, ceteka (nak ikut macam cecite, cecite, tapi sedap pulak ceteka tu kan..haha). Kami nak set tempat duduk torbaekkk! Paham2 jela pe maksudnya, no explaination needed. Test pagi tu untuk 2 subjek (PHR576+PHR577). Alhamdulillah, dah lega tapi ada lagi test bila dah abes hospital attachment nanti. Huhu


So dah lalui pagi tu dengan tekanan, tengah2nya kami bergembira dengan sesi fotografi 1 Kelas (atas dasar konsep 1 Malaysia..hehehe). So ada la orang yang membuat kontrak dengan UiTM P.A ni datang dan ambil mugshot. Gaya aku memang paling bosan dan hampeh dan entah pape la. Shud just be me and tak buat gaya gitu. Dahlah time saya nak pegi ke depan amik gambar tu, boleh pulak bro photographer tu tak sedar saya nak dah berdiri kat depan nak amik gambar. Agak segan dan malu. Yela, saya hanya seorang nerd yang tak reti bergaya. Lepas bergambar mugshot tu, sementara menanti yang lain2 setel, ada la kawan2 sekelas start mengeluarkan kamera dan henset berkamera untuk bergambar (jadik photographer persendirian berhad..haha). Memang riuh la, especially kami dak2 laki yang tiada kamera, terpaksa menerjah sesi penggambaran rakan2 lain untuk ada gambar (haa, tolong tag nama2 kami lepas upload kt FB ye..hehe). Lepas tu, kami ke area di bawah tulisan 'UiTM Kampus Puncak Alam' (tak tahu nak panggil ape tempat tu, yang tahu, tahu la, yang tak tahu, tolong tanya ye..hehe). Naik kereta pegi sana, nak jalan kaki pun boleh tapi anda akan lencun dan seksi. Ngeh3. Papepun, kat situ bergambar ikut group A, B dan C. PAKAI WHITECOAT pulak tuh. Memang panas. Pape pun, Alhamdulillah, semua lancar dan selamat.

Kisah petang tu pulak, start taklimat daripada Lembaga Farmasi dan SPA (bukan spa ye kawan2, best kalo betul2 pasal spa urut2 oleh awek2 cun tapi bukan ye. S.P.A. = suruhanjaya perkhidmatan awam). Memang kecoh la sebab wakil2 yang present tu memang penglipurlara. Tak boleh bla tu ialah kami kene sound sebab lambat (nak je cakap sebab lepas kami semua sampai pun, bukannya semua benda teknikal ready, even sorang penglipurlara tu pun rupanya tak solat zuhur lagi, abes dia potpet2 dalam pukul 4 baru kuar nak solat. Terpikir masa tu, pada diorang, apa yang lebih penting? A question tu ponder. Kami bukannya terlalu lambat, lagipun dia kene faham la, kami semua duduk luar dan surau di fakulti dah sememangnya padat waktu2 gitu. Fakulti meletakkan pukul 2pm, pada hemat saya, hanya untuk membuatkan kami berusaha untuk sampai on time. Lagipun, dia dapat da whole petang tu off untuk beri taklimat. DAN KAMI TAK TERLALU LAMBAT YE. 2.15pm almost all dah ada dalam dewan). 

Kami dengar dengan teliti semua penerangan penglipur2lara tu. Kami berterima kasih banyak2 sebab dapat banyak input tentang proses pendaftaran dengan Lembaga Farmasi, pendaftaran online SPA, penempatan (beruntung mereka2 yang dah kawen, takde possibility nak kene campak jao2), tangga gaji (topik ni pun kecoh), dan apa yang perlu kami buat selepas tu. Banyak nak taip, maybe akan diterangkan dalam entry yang lain pula. Pastu abes dah, end of day.

Malam tu kami bertungkus lumus siapkan assignment disamping isi borang online SPA. Keesokannya, Jumaat, pagi saya dan salam masuk ke kampus untuk submit assignment dan menghantar salinan result MUET ke pejabat fakulti. Petang lepas solat, Salam, Wawa dan saya ke Shah Alam untuk membeli sampul surat saiz a4 dan beli setem. Mujur on the way ke sana, Paan dengan baik hatinya call dan mengoffer untuk beli setem untuk 1 umah. Terima kasih, Paan dan tahniah atas relationship anda, moga sampai ke jinjang pelamin dan berkekalan jodoh selamanya :)

So kami ke Seksyen 2 beli sampul. Tak tahu ukuran saiz a4 dan takde tulis pun saiz a4 pada plastik cover sampul2 tu, saya pun ukur dengan kertas a4 yang dijual dalam kedai (typical way..hahaha). Setelah dapat ape yang dicari, kami pun decide nak pegi minum petang kat Hakim S.7 unisel (kami atau ko yang decide, amir?? hahaha). Memang teringin nak makan cheese nan so makan la cheese nan. Selesai sume, kami hantar Wawa ke komuter Padang Jawa (bukan kami saja nak abandon dia, tapi dia nak balik ke Klang..jangan salah faham ye. Kami masih baik dan berperikemanusiaan.. takde kaitan, just tangan ni dah sengal nak taip panjang2..dok typo je neh sebenarnya..hahaha).

Forward ke hari Sabtu, iaitu semalam. Pagi tu (pagi la sangat, ko bangun pun matahari dah tegak bersinar..haha) mintak Salam cepat2 setelkan basuh baju dia sebab saya pun nak membasuh. Maklumlah, dah beberapa hari asyik hujan je dan pagi tu pulak tengah panas. Alhamdulillah sempat basuh dan sempat kering sebelum Shah datang bersama Mar nak jemput Fathi dan saya pergi ke BRAIN (Brain Awareness Iniative) kelolaan dak2 part6 di Paya Jaras. Salam dah pergi awal pagi tu, tak bagitahu kami dak umah ni pun. Diam2 je plan, takde gitau dan ajak kami sedangkan kami dah ajak dia, tapi dia yang tolak. Dak perempuan ajak je, dia terus on. Salam2. Biarlah, malas nak pikir, asal dia bahagia dan tak susahkan kami. (Terkilan sebenarnya sebab ingat nak pegi 1 umah ramai2, tapi dah Salam ni pantang di ajak oleh perempuan, dia akan pegi. Tapi Salam ni, kalau saya keseorangan nak mintak teman pegi somewhere macam pegi fak ke, dia tak kesah nak temankan. Part tu, saya bersyukur dan berterima kasih kat Salam. Hihi.)

Berbalik kepada Brain (kang orang ingat saya gay pulak sebab citer pasal Salam neh..hahaha). Sebenarnya tak nak buat med checkup sebab tau dah ape hasil dia, tapi teringin nak buat. So buat la. Sepatutnya skip part mesin yang kira biological age tu. Tak logik. Shah pun setuju dengan saya (Sedangkan kami taknak terima hakikat..hahaha). Hujan pulak petang tu lepas kami sampai. Masa nak balik tu, kene redah hujan nak sampai ke kereta jugak lah sebab saya kene amik adik saya kat Shah Alam untuk balik rumah. Rumusan untuk Brain, setakat apa yang kami nampak petang tu, a job well done, especially promotion sebab even hujan pun ada orang sekeliling datang ke situ. Cuma kalo boleh susunan kaunter health checkup dan kerusi (walaupun sempit atau berterabur sebab orang ramai) diharap sentiasa tersusun la dan tak berterabur. 

Petang tu saya balik rumah dengan adik. Di rumah kepong, rumusan terus la, MAKANAN MASAKAN IBU TORBAEKKK!!! KATIL EMPUK!!!!
hahahaha...
ok kawan2. Nak pegi seterika baju dan packing untuk balik semula ke Puncak Alam. So prepare2 la untuk hospital attachment dan dibantai kaw2 punyer. Good luck to all my friends for the coming hospital attachment and let us do our best. PART APE??? PART 8!!!
Go Part 8 Go!

Sekian, wasalam :)

p/s: kami tak la poyo sangat nak melabelkan 'statement 'batch pada t-shirt. tapi kami tetap dihargai oleh fakulti dan lecturer yang pernah terlibat mengajar kami dan terlibat dengan program2 kami. Even baju F1 kami takde statement2 camtu. Berbangga dengan batch senior, batch Rahmat sebab T-shirt dorang mempoyokan Bidang Farmasi, bukan batch. Tringin nak satu t-shirt Drug Lord dorang. Hehe. Pastu setelah dengar some comments pasal junior2 neh, kami bersyukur kerana penyampaian info dalam batch kami lancar dan sampai ke semua orang, tak perlu sampai lecturer dpt 100+ sms tanya test ada ke x, pada hari ahad pulak tu. So please, dear juniors, we know what lecturers are saying about you, especially yang terlibat dengan research bawah ex-sv dan ex co-sv saya, anda telah terkantoi menipu mereka dan tersilap langkah dengan mengambil sikap sambil lewa (walaupun kononya masa approach lecturer2 tu cakap dia berminat dengan microbiology). So, please, a word of advice, tolong jangan ambil sikap sambil lewa and live up to your statements. Peace yo ;)

1 comment:

  1. amir.. panjang gile post ko yg nih hahahaha tp aku still bace sume xde miss satu word pun, hehe..
    aku suke cara ko cite ape yg ko lalui hari2tu siap dgn ape yg ko pikir skali..bile ko tulis cmni aku rase aku lbih memahami ape yg ko rase la, ececeh :p
    lagi satu aku suke ko explain pnjg2 dlm kurungan sbab kelakar la.. anyway keep up blogging ye amir.. citela pasal hosp attchment ko ke next time, tringin nk tau :)

    ReplyDelete