Friday, November 26, 2010

"Aku dengar ko nak kawen..."

Assalamualaikum.

Hari ni sangat meletihkan buat saya. pagi2 takde la letih tapi lepas tengah hari. sepanjang petang saya kuar bersama kawan baik saya. dapat jugak la saya makan di tarbush (restoran ala arab). memula ingat nk makan lamb chop tapi sbb leceh nk potong2 dgg ngan tulang lamb, saya order la shish kebab. boley tahan la. dpt jugak la berborak dan berceloteh dgn kawan saya tu. teringin sangat nk jumpa, mana la tau, saya pasni kene pegi tempat jauh. setelah makan dan berjalan2, kami pun pergi ke puncak alam untuk jemput adik kawan saya tu. 

Oh, macam takde kaitan dengan tajuk post kn? takpe2. dah nk sampai dah. 

lepas je antar kawan dan adik dia tu, saya bergegas la balik sebab nak hantar sepupu saya ke KLIA. dia ada program homestay dekat Jepun. sampai rumah dalam pukul 6.15pm, terus saya tukar drive kereta honda bersama2 adik saya ke subang. x sangka sebab hujan dan kereta yg banyak di jalan raya, saya sampai rumah mak induk di subang pukul 7pm (sepatutnye 6.40-6.45 dah sampai kalau jalan clear). apa2 pun, sampai2, terus maghrib dan quick dinner. 7.30pm terus saya memecut membawa sepupu dan kawan sepupu saya tu.

Still xde kaitan dgn tajuk topik kan? sabar2.. bagi peluang saya menaip.. (malas nak buat banyak2 post).. hehe

balik dari hantar sepupu, saya singgah dulu rumah mak induk kat subang tu. lepas supper sekejap.. 

JENG3!!
"AKU DENGAR KO NAK KAWEN... HEHE"
mak lang tanpa control suara terus berkata dengan lantangnya... wadoi.. mana la dia dpt idea mcm neh. mak induk pun dgn tersengih2 pun join sama. 

"DAH TERSUSUN KE CALON2NYE??? HEHE"
ni lagi best... bukan calon, tapi CALON2... wah.. diorg ni nak saya kawen lebih dari sorang ke?? hahaha..

memula inga taknak layan.. so buat2 la main dengan sepupu saya yang kecik tu.. tapi tak boleh jugak.. suara diorg memecah gegendang telinga bertanya dan mengeluarkan ayat macam ni.. terpaksa la jujur dengan diorg...
(sepupu saya ni musti ada report dekat mak lang ni..haish)..

ye, mmg saya minat dekat seseorang, tapi baru je kenal.. dan saya pun takde la letak harapan atau apa2 sebab awal lagi kot... dan saya selesa berkawan dulu macam ni.. makin bertubi2 soalan diorg tanya.. memamg mcm selebriti yg dikorek gosipnya la.. hahaha

"KALO IKUT CIRI YG AYAH KO NAK LA UTK MENANTU, DIA PUTIH X? 
KEDUA, DIA PANDAI MASAK X? 
MANA KO TAU DIA PANDAI MASAK? 
KO DH TEST KE MASAKAN DIA?
DIA ORANG MANA?
DIA BELAJAR MANA?

yup, kalo ikutkan ciri2 yg ayah saya tetapkan utk calon menantu dia, mmg berat gak la. harap kalo betul saya nk kenalkan calon bakal menantu diorg ni, harap mak saya support la so xyah la nak terlalu ikutkan ciri2 yg ayah saya tetapkan tu.. kelakar plak.. hahaha.. tapi tadi stres jugak la lepas ditanya macam2 ni..

so kawan2, siap sedia la untuk menghadapi situasi macam ni ye. yg dh selamat kawen, tahniah la, xyah nk hadapi dah situasi. yang masih single macam saya ni, prepare la dengan reply yang power2 sikit so xde kene tembak.. (macam interview cari keje atau kene siasat oleh polis pulak).. hahaha

ohye, saya x bagitau siapa calon tu kan. JENG3... rahsia (tp ada yg dah tahu kott)

oklah. sekian untuk coretan yang ingin dikongsi. bagi yg single, cepat2 la cari calon especially kalau parents/sedara mara dh start tanya2 macam ni. bukan apa. diorg riso le, xkan la nk anak/anak sedara diorg ni membujang sampai ke tua. haha. 

ciao. wasalam ;)

3 comments:

  1. hahaha soalan common utk bakal graduan selain daripada mintak posting kt mana bila nak kawin.amir,kawin cepat.x sbr nk mkn nasi minyak ni.hehe

    ReplyDelete
  2. haish. amir lak yg kene kawen cpt. zati la kawen dulu. hahaha

    ReplyDelete
  3. zati bagi peluang abg2 dgn kakak2 dlu kawin.haha calon pun x de nk kawin celah mane :D

    ReplyDelete