Friday, November 5, 2010

salah siapa??

Assalamualaikum.

harini tgh hari tadi perlu pergi fakulti. malangnya tiada siapa group mate IBM saya menunjukkan minat nak ikut temankan saya. saya pun ajak la housemate yang selalu teman saya (dia ni group laen) tapi dia pun tak nak temankan. saya malas nak ajak groupmate sebab takde tunjukkan minat nak ikut. saya memang mahukan markah saya. sebab tu saya beriya2 nak pergi fakulti jugak.

sampai fakulti, saya pun ambil la apa yang patut termasuk la groupmate saya punyer keje dan kawan saya. bila tengok carrymark, ada la diorang punye yang lompong2. saya pun call la dan gitau kawan saya tu. saya sendiri memang tak tahu la nak buat macam mana sebab diri masing2 takde dengan saya masa tu. 

lepas solat, diorang un check la. rupanye ada la quiz2 diorang staple skali dgn pastyear, buat dua kuiz dalam kertas yang sama (sepatutnya 1 quiz 1 kertas). dengan tidak semena2, saya disalahkan. 'ko yang x bagitahu. aku pegi lab time kelas'. mungkin betul salah saya. mungkin saya terlupa nak beritahu dulu. saya dah pun mintak maaf dengan kawan saya tu. 

tapi saya terkilan. sangat terkilan. kenapa langsung tak nak bertanggungjawab untuk markah sendiri? kenapa tak de tunjukkan minat atau tanggungjawab nak ikut tengok markah tu? memang subjek ni buat saya sangat penat sebab saya seperti dibiarkan sorang2. memang mereka buat part/kerja mereka tapi saya tak diberi perhatian langsung, especially bila compile semua. saya tetap manusia. mana la saya mampu nak ingat semua, nak bagitahu semua detail. kalo x datang kelas, ambil inisiatif tanya2 org. time kuiz tu pn, masing2 tiru masing2. tiru betul2 la ikut macam mana saya jawab dan susun kertas kuiz tu. terkilan la sebab tiada terima kasih pun lepas saya compile semua keje tu. saya harap mereka sedar la lepas kejadian hari ni.

daripada hati yang terkilan. sekian. wasalam.

1 comment:

  1. amir,
    sabar la ye.Allah balas segala penat jerih amir tu.insyAllah dimudahkan Allah jawab paper ni.good luck and all the best!

    ReplyDelete