Tuesday, November 16, 2010

tHE GoOD, tHe bAD, and tHE UnKNowN

Assalamualaikum.

rasanya dah beberapa hari jugak la x update blog ni. so nk update pun, lom ada pape yang significant. but still, there are some experiences that i want to share. boleh buat hiburan dan renungan bersama.

isnin, 15/11/2010
sampai pagi hari  ni x confirm lagi berkenaan program ke mesir. so saya telah diberitahu oleh wazir yang en faiz nak jumpa kami berlima yg akan ke sana pd pukul 12.30pm. memandangkan hari ni isnin dan dh cuti (yeay!!!!!), saya pun mengajak cik nini utk menemani saya. just ajak teman dan kuar (kami xde pape lg, okeyy). so setelah jemput dia, saya terus ke puncak alam. 

setelah submit logbook fathi dan che nad, saya berjumpa en faiz bersama wazir dan junior, azrina. boleh la pulak en faiz buat lawak konon dh tukar tempat, ke indonesia. tugasan dia, buat report berkaitan gunung merapi (time awal2 ckp tukar tmpt tu, dh pecaye dh, skali bila ckp gunung merapi, dh kene tipu.. dlm hati dh berapi2 dh). so sebenarnya, program kami kena tunda, start 1/12-31/12 (sebulan... lama betul..cewahhh). dan baru tahu kami kena cuba cari accomodation sendiri. aduyai. harap dgn bantuan zati dan kwn dia kt sana, moga kami dpt menyelesaikan masalah ni.

setelah bergelak ketawa dan selesai berbincang dgn en faiz, saya dan nini pun gerak la ke subang parade. nini nk jumpa kwn dia kt sana. dia keje di kenny rogers. sgt2 berterima kasih kt kwn nini tu sbb dpt muffin extra n nini xdela mhl sgt belanja saya, kalo x, cian dia. huhu. it was a nice day despite of the uncertainties and 'keberapian gunung merapi dlm hati pagi tadi' and traffic jam di kala hujan lebat semasa nk balik rumah. 

what keeps me thinking the whole day is, am i ready to go? sebulan, tempat org, buat praktikal (bukan g cuti tau...) saya xde background bahasa arab, still there is uncertainties about the program, a lot yg mmberatkan hati ni. it will be nice to go and see pharmacy environment in other countries. pape pun, to all readers, doakan kami semoga kami selamat pergi dan selamat kembali. semoga kami memperoleh input berguna semasa kami di sana. Aminn....

dinner di Chop N Steak, selayang. 1 family saya g dinner kt sana. its an honour gak la bila diorg nk g tempat yg saya suggest. the place is good if you want to eat western food. sbb pyh nk cari kdai western yg dekat dgn rumah ni. so for me, its quite decent. tapi malangnye, pesanan abah saya x dibuat dgn betul. mintk kurg pedas, tp pedas jugak. air mintk kurang manis, tp manis jugak. saya kecewa dgn tempat tu semalam. but spt BF saya, jannah, ckp kt saya, things happen. x boleh nak buat apa. tp deep down, saya merasakan, lepas ni saya xnk suggest tempat makan lg. xmau org kecewa. kalo diorg nk makan, diorg pilih la tempat kegemaran diorg. saya  ikut je. 
to all friends, maafkan saya kalau saya reluctant nk recommend tempat makan atau malas nk memikirkan tempat makan. i have my reason, although ramai xkan terima reason mcm saya ni. sorry.

selasa 16/11/2010
hari ni pergi rumah mak induk di subang. seronok dpt bermain2 dgn sepupu kecil saya, zafri (xde la kecil dh..masuk 5 tahun). penat melayan kerenah dia, tp dia membesar. in a sense, dia x trlalu nakal dan x trlalu mengada2 dgn saya. sronok. tp still, obses dgn upin dan ipin (budak la katakan). ketika nk balik dlm tengah hari, dia boleh ckp 'abg amir tinggal la sini'. siap tanya 'abg amir balik kmpung x besok?'. maaf ye zafri, abg amir xle nk tinggal umah zafri. laptop kt umah abg amir ni. abg amir pn xle blik kmpung esok sbb abg amir smbut raya haji dkt kepong ni. 2 je la yg mampu dijawab. dulu dia akan menangis bila saya balik, tp sekarang dia dh besar, so xdela menangis mcm dulu.

mama masak lauk favourite saya utk dinner iaitu tomyam (masakan mama). tomyam ni lain sgt drp yg kt kedai. tomyam ni lagi berkhasiat (kurg minyak, byk sayur, siap ada potongan ayam kampung). utk mereka yg hardcore tomyam, rasanya xle nk telan kot. tp untuk family saya, this is the healthiest and tastiest tomyam we ever had. abes 1 mangkuk saya sorang je bantai (muahahahaha!!!). 

Glad to be home, actually :)

sekian nukilan buat masa ni. 

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA 
selamat bercuti

wasalam :) 

No comments:

Post a Comment