Tuesday, November 30, 2010

wish to be who i was

Assalamualaikum.

ketika menaip post ni, saya sedang berfikir, macam2 yang saya fikirkan. ni membuatkan saya berfikir jugak alangkah baiknya sekiranya saya masih seperti ketika sekolah dulu, terutama sekali form 5.

ketika sekolah menengah dulu, saya memang nerd (really nerd daripada sekarang). sangat skema. tapi sekarang lebih kurang sama jugak la kot. hahaha

tapi, dulu, saya dapat merasakan, saya lebih fokus, lebih berkobar2, lebih rajin daripada sekarang. tak tahu apa yang mengubah saya. masa? peristiwa2 yang dilalui? peer pressure? tekanan akademik dan hidup? entah lah.

dulu, saya rasa saya tak mudah menyakiti hati orang keliling saya seperti sekarang. dulu saya agak pendiam, kurang sosial, kawan pun tak ramai, apetah lagi bercintan cintun. 

kini, saya merasakan saya kehilangan amir yang lama dalam diri saya. benar ke? bermula zaman universiti, semua berubah. kemesraan antara family members pun dah lain. saya sayangkan family saya tapi dengan macam2 yang berlaku, kemesraan tu tak macam dulu.

saya mengenali ramai kawan, termasuk la kawan baik saya tu. then, i crossed the line. keputusan yang tak sepatutnya saya buat. saya menyakiti hati dia, dan orang2 di sekeliling saya. saya sangat kecewa dengan diri saya.

boleh ke saya kembali macam dulu? menjadi nerd pendiam supaya saya tak sakiti hati orang lain. supaya saya tak dianggap beban. supaya saya tak perlu pikir semua ni. tapi macam tak boleh. saya hanya boleh adapt dan cuba untuk pendam apa yang patut. buat masa ni, rasanya memang patut saya JANGAN PIKIR PASAL BENDA PELIK2 macam cinta, jodoh dan sewaktu dengannya.

another weird post from me. terlalu pikir yang bukan2. i should just be myself, support your family and friends and be there for them.

sekian. wasalam.

No comments:

Post a Comment